Muf is ook mooi

Skryf tog net iets om hierdie gekerm stil te kry. Vertel ‘n storie om die verdompte gat vol te stop en om die klok se hol getik te verdoof. Wat sou ek sê as ek ‘n woordeier móés lê?

Ek sou ‘n wêreld fabriseer wat geen verband hou met die een waaraan ek my daagliks blootstel nie. Ek sou al die reëls breek en elke verwagting teleurstel of oortref, en nie omgee watter een van die twee dit is nie. Ek sou nie aktualiteite gebruik as inspirasie nie. Ek sou nie die geeste oproep van denkers en avonturiste wat stories gelééf het nie.

In plaas daarvan om die heildronk oor te vertel, sou ek letterprentjies teken met die vergete botteldoppies van die partytjie. Die fokus sal op die rok wees wat verworpe oor die stoel bly hang het, en nie die een wat later die aand gevaarlik van die skouer bly geglip het nie. Ek sou die storielyn volg van die rookwalm wat in die kamer bly rondhang het, en nie die gespreksgenoot wat uiteindelik die sigaret dronk en driftig teen sy opponent se hand sou dooddruk nie.

Aksie is overrated. Ek verlustig my eerder in die opwinding van ‘n sneeulandskap. Ek kou my naels vir die spanning van ‘n enkele asemteug. Die besettoon is so goed soos enige simfonie. Muf is ook mooi.

Hoe wéés ‘n mens net op papier? Hoe vertaal jy die wind? Hoe weerkaats jy lig sonder om dit in stukkies te breek? Kan stilte in ‘n bottel groei? Is die naam vir hierdie behoefte luiheid?

Los 'n boodskap

